En helg i Helsingfors

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Massa bilder från helgen i Helsingfors. Då det var långhelg passade jag på att åka till grannlandet Finland för att hälsa på min kompis Netta som jag träffade i USA. Vi hade inte setts på 11 månader och det var så kul att äntligen ses igen. Netta visade mig runt i Helsingfors, vi pratade över fika, hade myskväll med film, provade utelivet och träffade hennes vänner. Jag måste säga att Helsingfors är rätt så likt Stockholm men det som förvånade mig mest var alla som pratade finlandssvenska. Vart jag än gick hörde jag människor prata svenska och alla skyltar var översatt på svenska, vilket jag inte hade en aning om innan jag åkte hit.
 
Jag har verkligen haft en toppenhelg i grannlandet hos min finska syster. Tack för allt Netta, och vi ses snart igen! <3