Kortvasan 2014

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi hemma igen efter två nätter i Dalarna. På torsdagen åkte jag och mamma upp till Leksand där vi bodde i en liten stuga och laddade inför fredagen då det var dags för kortvasan. Hur gick det då? Det gick skitdåligt för mig. Det gick knappt att åka pga av vädret, det fanns inte ens spår!! För mig tog det många fler timmar längre än väntat. Första milen blev det som snöbollar under skidorna pga tövädret, sen gick det bättre men då var jag trött och det fanns fortfarande inga spår.. Det var helt isigt och man fick gå mer för backarna. Alla bara ramlade. Jag fick bakhalt i slutet och kom inte framåt. Jag ramlade massor, svor, började gråta av frustration och gick de sista kilometrarna! Aldrig igen! Detta var det värsta jag gjort!
Idag är man bra mör i kroppen och nu kan vi iaf skratta åt eländet. En lugn lördag i soffan är välbehövligt!