Den sista april

Har varit så skönt att vara ledig även dag. Jobbade lite hemifrån istället. Precis innan jag skulle jobba så dör mitt intvernet- just my luck? Som tur var kunde supporten hjälpa mig! Var sedan på stan en sväng för att fixa lite saker hos polisen inför USA-året och sedan besökte jag sjukgymnasten. Idag stog löpning, löpteknik och styrkeövningar på schemat. Kändes mer som ett träningspass med en PT! På torsdag är det dags igen men då ska han visa teknik vid gymträning och så ska vi lägga upp en plan så jag kan springa Å-varvet, utan att slita ut  ut kroppen som jag gör nu..

Jag har alltid trott att om man vill gå ner i vikt/bränna fett och få en snygg kropp så är det cardio som gäller. Att träna mycket och ofta och då kondionsträning. Men enligt sjukgymnasten är jag helt fel ute..
Om du vill gå ner i vikt- ändra kosten och ät inte mer kalorier än vad du behöver.
Om du vill få en snyggare kropp-styrketräna.
För att få bättre kondition, bli en bättre löpare- jogga.
För att springa för att det är skönt/rensa huvudet- då räcker 2,5 km (inte 10 km som sliter på kroppen..)

Och han frågade mig vad det primära med min träning är och svaret är- gå ner i vikt och få en snyggare kropp. Att få bättre kondition/bli en bättre löpare/rensa huvudet är sekundärt. Så ja då är det kosten som ska ändras och styrketräning som gäller- inte bara massa löpning och spinning som sliter på kroppen..

Nu sa jag iväg och träffa mina tjejkompisar!
Trevlig valborg!